ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
רגעי האימה בחדרה

עדי הראייה משחזרים: "חשבנו שמדובר בזיקוקים, עד שראינו אנשים נופלים"

לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט, בני 19, נרצחו הלילה בפיגוע ירי במרכז חדרה, המחבלים, בני דודים מאום אל פאחם הגיעו חמושים ב-3 אקדחים, 3 סכינים ו-1,100 קליעים | עדי הראייה לא האמינו בתחילה כי מדובר בפיגוע "חשבנו שיורים זיקוקים עד שראינו אנשים נופלים" 

עדי הראייה משחזרים: "חשבנו שמדובר בזיקוקים, עד שראינו אנשים נופלים"
זירת הפיגוע בחדרה צילום: גילי יערי, פלאש 90
איימן ואבראהים אגבאריה, בני דודים מאום אל פחם, המשתייכים לדאעש, אלו שני המחבלים שרצחו אמש (ראשון) שני שוטרים בפיגוע הירי במרכז חדרה. המשטרה ביצעה מעצרים בכל אזור ואדי עארה ובאום אל פחם בפרט. שני המפגעים הגיעו בשעה 20:40 לרחוב הרברט סמואל בחדרה, ירו לעבר לוחמי מג"ב שהיו במקום ולאחר מכן החלו לירות לכל עבר. בסרטונים הקשים מזירת הפיגוע, נראים השניים יורים כאשר גופת אחד הנפגעים לצידם.
על פי עדויות התושבים ומי שהיו בסמוך לאירועים, לוחמים מיחידה מיוחדת של מג"ב, שהיו לגמרי במקרה במסעדה סמוכה, הגיבו לירי ופגעו בשני המפגעים. וכך בנס גלוי, נמנע מסע הרג רצחני ופיגוע גדול יותר.

"הייתי בעבודה ושמעתי יריות, בהתחלה צרור קטן ולאחר כמה שניות עוד כמה צרורות ארוכים", סיפר ל'הארץ', צביקה מושאילוב, שעבד במסעדה סמוכה. "ראיתי חיילים ושוטרים שיוצאים מהחנויות והתחילו לכתר את החשודים".

הוא הוסיף: "אין כאן בחנויות הרבה עובדים ערבים, אבל איפה שיש - העסקים נסגרו דקות אחרי האירוע. בשווארמה עובדים כמה ערבים. המקום נסגר בכל יום בשתיים-שלוש בלילה, והיום הוא נסגר ב-21:00. גם מקומות אחרים ברחוב נסגרו מחשש שההמון יכלה בהם את זעמו".

עוד בנושא:

נעמי חזן, אמו של אחד השוטרים שנפצעו בפיגוע, אמרה בריאיון ל'כאן חדשות': "הבן שלי נפגע בפיגוע הקשה והאכזרי. הוא שוטר מג"ב, משרת בשקד פה בחדרה, הם פשוט נקלעו לביש מזל. הם היו ביום עיון בירושלים והיו בדרך חזרה לבסיס בשקד, ועצרו בשווארמה לאכול. הוא ועוד ארבעה עמדו. זה מה שהוא סיפר לי, הוא אמר שהמחבלים החלו לירות. הם פגעו בבן שלי, הרסיס יצא החוצה, והוא נפל לרצפה וירה תוך כדי במחבלים. שמעתי ממנו שהוא טוען שהרג אותם".

חובש בכיר במד"א, ויקי קלי, סיפר כי "מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו שישה נפגעים שוכבים, חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של שניים קשה ושניים בינוני. בשטח היו שני מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

סיגל דואני, המתגוררת ליד זירת הפיגוע תיארה ל'כאן חדשות': "שמעתי צרורות. הבנתי שמדובר ביריות, שלא מדובר פה בזיקוקים. זה נשמע מאוד קרוב. 40-30 צרורות מירי אוטומטי. באינסטינקט של אמא שכבתי על הבנות וירדנו מתחת לקו החלון".

אופיר, עדת ראייה לפיגוע בחדרה, סיפרה במהלך הלילה ל'כאן חדשות': "ראיתי את המחבל והאקדח. שמעתי 5 יריות. ראיתי את החייל נופל. נכנסתי לבית, נעלתי אותו והסתגרתי - ואז שמעתי עוד בערך 20 יריות, זה היה מנשק אוטומטי. זה מחזה שלא אשכח".

גולן שגר בסמוך למקום אמר ל'הארץ': "שמעתי יריות ויצאתי מהבית, היה מישהו שרץ אחריהם. הם ירו בערך כחמש דקות, ירו בצרורות. היו איתם עוד אנשים והם ברחו. אנחנו מרגישים מאוימים. המשטרה הגיעה מהר מאוד וגם מד"א".

ניר בן חיים, מ"מ ראש עיריית חדרה מסר אמש בזירה: "ערב לא קל, קודם כל רוצים לאחל החלמה לכל הפצועים שלנו, אנחנו מאוד מאוד מקווים שאנחנו לקראת סוף האירוע. אנחנו רואים את כוחות הביטחון שהגיעו ממש לפני דקות ספורות, 5 דקות לאחר האירוע, וכרגע כל כוחות הביטחון נכנסו פה לתמונה".

"האמת היא שהפיגוע הזה תפס אותנו ללא שום הכנה, לא חשבנו שזה יגיע לאזור שלנו, אנחנו גרים כאן בדו-קיום עם כל הסובבים אותנו, עובדים כאן אצלנו המון אנשים מהאזור, מוואדי ערה, לא חשבנו שהיום נגיע למצב כזה". כך בן חיים.

על פי הערכה ראשונית, שני המחבלים הגיעו לרחוב הרברט סמואל ברכב פרטי והבחינו בצעיר וצעירה שישבו בתחנה. מיד לאחר מכן בחסות אוטובוס של חברת קווים, המחבלים, ערבים ישראלים תושבי אום אל פחם, פתחו באש ורצחו את השניים. בהמשך, המחבלים נטלו את נשקם של קורבנותיהם והמשיכו במסע הירי שלהם. כוח מסתערבים שהיה במקרה בכניסה למסעדה חתר למגע וחיסל את שני המחבלים. כוחות משטרה גדולים פעלו כל הלילה באום אל פחם וואדי ערה ומבצעים חיפושים ומעצרים.

הפיגוע בחדרה עדי ראיה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד