י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מיד זיהינו אותו מהתמונות"

הרוצח היה בבית חב"ד בפסח האחרון: "הוא ישב 45 דקות במקום"

לאחר פרסום תמונת הרוצח במצעד יום העצמאות אתמול בארה"ב, זיהו אנשי בית חב"ד את הרוצח כמי ששהה אצלם בחג הפסח האחרון. הרב שאנוביץ משחזר: "בעיצומו של חג הפסח האחרון האדם הזה נכנס לבית חב"ד. לא דאגתי, יש לנו שומר חמוש, משתדלים להיות עם המשפחות"

הרוצח היה בבית חב"ד בפסח האחרון: "הוא ישב 45 דקות במקום"
הרוצח רוברט קרימו צילום: רשתות חברתיות

שליח חב"ד המקומי בהיילנד פארק, הסמוכה לשיקגו, הרב יוסף שאנוביץ', מספר ל'בחדרי חרדים' כי לאחר שראה את תמונתו של החשוד בטבח שהתרחש במצעד העצמאות בשיקגו, שהתפרסה אתמול (שני) בתקשורת האמריקאית מיד לאחר האירוע, הוא זיהה אותו כמי שנכנס לבית חב"ד בראשותו בחג הפסח האחרון.

"בעיצומו של חג הפסח האחרון, האדם הזה נכנס לבית חב"ד, יש לנו שומר חמוש עם נשק שיושב בכניסה, ראיתי שלא מדובר באחד מהקהילה שלנו, לצערנו, יש שני יהודים בין ההרוגים בפיגוע הירי הנורא, ויש גם פצועים מהקהילה היהודית בבתי הרפואה השונים. אנו משתדלים להיות עם המשפחות בשעה קשה זו, ולהגיש את כל הסיוע האפשרי", מספר הרב ל'בחדרי חרדים'.

עוד בנושא:

הצעירים הניחו תפילין לחוגגים במצעד העצמאות בשיקגו וניצלו מהטבח הנורא

התופת בשיקגו: האב הכניס את ילדיו וכלבו לפח

אביו של הצעיר החרדי שנמלט מהזירה, ל'בחדרי': "נמשיך ללא חשש"

אביו של הרוצח משיקגו התמודד בבחירות והפסיד

הרב הוסיף כי "המסר הוא, שחובה על כל שליח וכל בית חב"ד ובית כנסת להציב שמירה מעולה כולל נשק בפתח כדי למנוע לא עלינו מקרים של טרגדיות והיפך החיים רחמנא לצלן".

הרב ציין כי הוא בקשר עם משפחות הקורבנות והוא "מנסה לעזור ככל שנוכל בזמן הקשה הזה". בית חב"ד של הרב שאנוביץ ממוקם במרחק שני רחובות ממקום הירי, והרב נתן מחסה לארבעה בחורי ישיבה שהציבו דוכן חב"ד עם תפילין. לאחר שהכניס אותם ודאג להתקשר להוריהם, נסע הרב לבית החולים היילנד פארק כדי לבקר את למעלה מ-30 הפצועים באירוע.

אחראי האבטחה בבית חב"ד בהיילנד פארק סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הם זיהו את המחבל מיד, "הוא ישב אצלינו 45 דקות, אני לא הורדתי ממנו את העין, הוא היה לבוש בבגדים לא רגילים, אחרי 45 דקות הוא קם ויצא מהמקום". לדבריו, "מיד זיהינו אותו מהתמונות".

מטעם בית חב"ד אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם הגבירו את האבטחה. "יש כאן אבטחה מאד טובה, אנחנו לא נפרט את אופן האבטחה בפומבי, אבל אנחנו לוקחים את זה מאד ברצינות".

כזכור, אתמול (שני) רצח רוברט קרימו בן 22 שישה אנשים ביניהם שני יהודים, ועשרות פצועים בטבח בהיילנד פארק, פרבר בשיקאגו אילינוי בעיצומה של חגיגת הרביעי ביולי השנתית.

לפחות שליש מ-30,000 התושבים בפרבר שלאורך אגם מישיגן כ-40 קילומטרים צפונית לשיקגו הם יהודים, על פי כמה הערכות, והם כוללים ישראלים רבים. הירי ההמוני בהיילנד פארק, אילינוי, אחד הפרברים היהודיים הגדולים ביותר באזור שיקגו, הוא אירוע הירי ה-300 שמתרחש השנה בארצות הברית.

חב"ד שיקאגו טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד