ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
הפגינו נגד גדול בישראל

ראש הישיבה התייחס לחרם על מאפיית אנג'ל: "שילמדו קצת לקח"

התייחסות מצולמת של ראש ישיבה ליטאי אודות החרם של המגזר החרדי שצמח מהשטח על אנג'ל שפגעה פגיעה חמורה בציבור החרדי בהפגנת יו"ר הדירקטוריון בנושא השיוויון בנטל. "הפגינו נגד גדול בישראל. אני בעד שיעשו כזה דבר, שילמדו לקח…. צריך יותר לא לקנות". צפו בדבריו

ראש הישיבה התייחס לחרם על מאפיית אנג'ל: "שילמדו קצת לקח"
הגרג"י לוי על רקע חלות אנג'ל צילום: צילומסך

התייחסות מצולמת ראשונה של אחד מחשובי הוותיקים שבראשי הישיבות, הגאון רבי גבריאל יוסף לוי ראש ישיבת 'באר התורה' (גיל), שמתייחס לחרם החרדי על מאפיית אנג'ל שעד לרגע זה לא התנצלו ולא הוציאו הודעת הבהרה בקשר להפגנה של בר לב בחמישי האחרון. 

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה ראש הישיבה בשיחה בישיבה בבית שמש מתייחס לחרם ביום חמישי שהיה בראש הכותרות: "שאלתי מישהו מה החדשות אמרו לי אנג'ל. שאלתי מה קרה הרי הפגינו גם לפני כן? אבל לא! הפגינו נגד הגדול בישראל….. אני בעד זה שיעשו כזה דבר שילמדו קצת לקח…. צריך יותר לא לקנות".

ראש ישיבת באר התורה על החרם של אנג\

ראש הישיבה נתן דוגמא למשל, נניח מישהו מחברת אוסם יפגין על תחבורה ציבורית בשבת, צריכים לעשות חרם ולא לרכוש את מוצרי החברה ככה כולם ילמדו לקח.

בנוסף אמר ראש הישיבה לתלמידים בשבת: "החילונים בטוחים שאנחנו כלום. מתייחסים אלנו כאילו אנו חיים בחסד שלהם. חייבים פעם אחת להראות להם שהדבר הזה נגמר''. 

כזכור, מאז יום שישי האחרון נמנעו בציבור החרדי, ממאה שערים ועד קרית ספר לצרוך את החלות של מאפיית אנג'ל בעקבות החרם שהגיע מהרשתות החברתיות עד לתוככי הכוללים עצמם ומרבית הישיבות התנתקו מחברת אנג'ל והפסיקו את ההתקשרות עמם בסוף השבוע וגם היום בבוקר.

עוד בנושא:

מה שגרם להתגברות הכעס היה התמיכה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לצד פוסט בערב שבת של נכדו של מייסד המאפייה שפער פיו במתקפה חמורה ביותר נגד הציבור החרדי.

גדולי ישראל גם התייחסו לכך בשבת האחרונה, בישיבת 'עטרת ישראל' במודיעין עילית דיבר על כך ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי עם התלמידים, כך גם חבר מועצת גדולי התורה, ר"י מאור התלמוד הגרא"י קוק שוחח עם תלמידיו במהלך השבת על החרם נגד אנג'ל והתבטא: "מי שפגוע בכבוד התורה לא יכולים לקנות ממנו".

ביום שישי התבטא הגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון בשיעורו ברדיו קול חי, בדבריו אמר: "חוצפה שאין דומה לה. אם הטיפש הזה, מפקד סיירת מטכ"ל, מרשה לעצמו להתפרע כמו אחרון השוטים שברחוב ולכן בשל כבוד התורה צריך להרחיק אותו מעלינו ואם לא יפטרו אותו אין לנו חלק איתם. אני מייעץ לבד"ץ להסיר את ההשגחה מהם עד שיפטרו אותו. כי יש כאן כבוד התורה. לא פוליטיקה".

בנוסף, במכתב של תלמוד תורה 'דרך תבונה' בשכונת רמות בירושלים כתבו מכתב להורים ובו הם כותבים כי לאור הפגיעה בראש הישיבה שליט"א הורתה הישיבה לספקים שלא להכניס את המוצרים של אנג'ל. 

מאפיית אנג'ל הרב גבריאל יוסף לוי חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד