כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"ניצחון אסטרטגי חשוב"

הדעות חלוקות: התגובות להתנצלות של אנג'ל

התגובות חלוקות בנוגע להתנצלות של בכירי מאפיית אנג'ל בבית ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין. חלק מן העיתונאים ואנשי התקשורת טוענים כי מדובר בצעד שנעשה מאוחר מדי, אחרים מברכים עליו. "בערב אקפוץ לאנגל גבעת שאול לקנות מבחר מאפים", כתב הפרשן יעקב ריבלין

הדעות חלוקות: התגובות להתנצלות של אנג'ל
החרם על מאפיית אנג'ל צילום: Flash90

דקות לאחר שהתפרסם כי יו"ר מאפיית אנג'ל עמר בר לב יחד עם הבעלים ירון אנג'ל עלו למעונו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצ"ל והביאו עמם מכתבי התנצלות בעקבות החרם החרדי הנרחב בשבועות האחרונים נגד מוצרי החברה, במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות נכתבו מאות ואלפי תגובות. חלקן בירכו על המהלך, באחרות נטען כי ההתנצלות הגיעה בשלב מאוחר מדי ולכן אין לקבל אותה.

לאחר פרסום דבר ההתנצלות, מיהרו גורמים בציבור החרדי לקשור לעצמם כתרים ולספר כי יש להם יד ורגל ב"תיווך" ההתנצלות. אף שמו של נשיא המדינה הרצוג, שמרבה לעסוק בפשרות בתקופה האחרונה, עלה. אך כאן המקום להזכיר כי מדובר בחברה מסחרית וההתנצלות של קברניטי אנג'ל נובעת מאינטרס כלכלי טהור.

עמר בר לב ובכיר במאפיית אנג'ל עלו לבית ראש הישיבה זצ"ל: "מתנצלים ששתקנו"

לקברניטי מאפיית אנג'ל נקרתה הזדמנות פז שלא כדאי להחמיץ // יחיאל גלאי

חבר הכנסת משה גפני כתב: "הפרשה העגומה המכונה פרשת אנג'ל - הוכיחה קבל עם ועולם, שהציבור החרדי נזהר בכבוד מנהיגיו, שומר על כבודם, על כבוד הציבור ועל כבוד התורה, והוא עושה זאת בשקט ובאופן הטבעי ביותר.

על התנצלות ראשי אנג'ל נאמר 'טוב מאוחר מלא כלום'. כולנו ידענו את ההשלכות של ההתנהגות הזאת כלפי החברה, ואנו אומרים כעת 'מודה ועוזב ירוחם'".

העיתונאי עמית סגל כתב: "חתיכת התקפלות. כנראה שבניגוד לטענות החרם פגע גם פגע".

העיתונאי ישראל כהן כתב כי "לא כולם במגזר החרדי אוהבים את ההתנצלות המאוחרת. ח"כ יצחק פינדרוס אמר למשל כי 'זה מעט מדי ומאוחר מדי. אין לציבור החרדי מה לחפש באנגל'".

עיתונאי כאן 11 אבישי גרינצייג הגיב בסרקזם והתייחס לטענות החברה שדיווחה על רווחים אחרי שהחל החרם: "תראו מה זו גדולה וענווה של חברה מסחרית ששמה את ערך השלום לפני הרצון להרוויח כסף. למרות שהחרם של החברה החרדית רק הזניק את המכירות של אנג'ל, ראשי החברה בחרו להתנצל בכתב, בעל פה ובפומבי".

מודעת ההתנצלות של אנג'ל

העיתונאי אריה ארליך כתב: "הניצחון החרדי על חברת אנג'ל חשוב מאוד מבחינה אסטרטגית. זוהי תוצאה של זעם גדול וספונטני בשטח, שקיבל ביטוי בכל הריכוזים החרדים וגם דתיים לאומיים. מעתה יידע כל גורם במשק: הכבוד של הציבור החרדי וגדולי תורתו אינו הפקר! הסתה לא תעבור בשתיקה! תכבדו ותקבלו כבוד. לא תכבדו, יהיה תג מחיר".

העיתונאי שלומי קוק כתב: "מציע לאנג'ל לא להסתפק בדיבורים ולתרום מיליון שקלים לאברכי הכוללים".

העיתונאי יעקב ריבלין כתב: "‏אל תגידו יום יבוא הביאו את היום. מלחמה שקטה ועיקשת של ציבור גדול גברה על מומחים אסטרטגים ויועצי תדמית שמכרו את הלוקש של אין הפסדים והמניה דווקא עולה. ההתנצלות של אנג'ל כעת היא חד משמעית וקשה הרבה יותר מאשר משפט אחד קצר שהיה גומר את האירוע יום למחרת". לדברי ריבלין, "הגאווה של ירון אנג׳ל עלתה לו בכסף רב והליכה לקנוסה. ועכשיו צריך לגמור את החרם במיידית. שידעו שאנחנו יודעים לא רק לכעוס אלא גם לרצות. בערב אקפוץ לאנגל גבעת שאול לקנות מבחר מאפים".

סגה"ש אורי מקלב כתב: "למרות שלא הגיע קריאה רשמית לחרם, הציבור החרדי עמד איתן לאחר שחש פגיעה בכבודו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל. אף על פי כן הגיעו ראשי חברת אנג'ל והתנצלו בצורה כנה - זהו צעד מתבקש שצריך לכבדו ולקבלו וכך חונכנו למידות טובות! בימים בהם הקיטוב בארץ מעמיק וההסתה רבה על כולנו להרבות שלום ולמנוע פגיעה באחר".

השר יעקב מרגי ב'רבע לחמש' עם ברדוגו ודורון כהן: "טוב שזה קורה אבל חבל שזה באיחור, יכלו לגמור את זה בפחות ביממה. אם מישהו חושב שהחרם לא פגע, הוא פגע. אין לנו עניין בחרמות, הציבור החרדי ציפה להתנצלות אפילו פחות ממה שנעשה היום".

עוד בנושא:

 

מאפיית אנג'ל חרם צרכני עמר בר לב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד