י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"ממנפים את האירוע"

המאבק הפנימי באנג'ל יכול להסביר את התנהלות החברה

יועץ התקשורת מני גירא שוורץ טוען כי מאבק פנימי בין-דורי לגבי עתיד המותג אנג'ל יכול להסביר את ההתנהלות החברה שאינה ממהרת לפתור את המשבר מול החרדים. יועץ התקשורת אבי גרינצייג: "אני חושב שהמחאה דווקא מוכיחה את עצמה"

המאבק הפנימי באנג'ל יכול להסביר את התנהלות החברה
לחם של אנג'ל צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

לאחר שפרסמנו אמש (ראשון) כי בעקבות המחאה החרדית נגד מאפיית אנג'ל, זכיינים של החברה בבני ברק מפסיקים את ההתקשרות עם המאפייה, בעוד אחרים סוגרים לחלוטין את החנות, מתייחס הבוקר יועץ התקשורת מני גירא שוורץ לחרם החרדי ולשיח המכוון מצד החברה על כך שהיא סופרת רווחים מאז החלה המחאה ומסביר מה הרציונל של קברניטי החברה ומדוע אינם ממהרים לפתור את המשבר. את הדברים הוא אמר בריאיון לישראל כהן ויקי אדמקר ברדיו 'קול ברמה'.

"עם מספרים אפשר לשחק" אומר שוורץ ומביא לראייה נתון שפרסם אמש דובר הליכוד לפיו התוספת התקציבית לחרדים בכספים הייחודיים (הקואליציוניים) עומדת על 0.08% בלבד, אך למרות זאת בתקשורת ישנה הסתה יוצאת דופן נגד החרדים על מה שהם מכנים "ביזת הקופה הציבורית".

בנוגע למאפיית אנג'ל אומר גירא שוורץ: "אין לי יכולת לדעת ולנבא מה קורה בתל-אביב או ברמת גן, האם אכן הציבור החילוני יצא בהמוניו לקנות לחמים יקרים ואולי באופן הזה הם סגרו את הפער ברווחיות שיצר החרם החרדי". 

יועץ התקשורת גם מזכיר כי עסקת הנדל"ן המדוברת לפני כשנה בירושלים שהכניסה למאפיית אנג'ל מאות מיליוני שקלים נעשתה מול דמויות עסקיות ידועות במגזר החרדי. "הם אלה שהביאו לאנג'ל את הביזנעס של הנדל"ן", הוא אומר.

לטענת גירא-שוורץ, "אם היה לנו רצון לפגוע כלכלית באנג'ל, אפשר להניח לאן הדברים היו הולכים. היינו הולכים לרבנים ומחתימים אותם על זה".

הפרשן ישראל כהן שאל האם העובדה שהחרם נעשה ללא תמיכה מלאה של הרבנים, פוגעת בכוח ההרתעה החרדי. "אין כאן חרם. אני קורא לזה מחאה", אומר יועץ התקשורת אבי גרינצייג. "אני חושב שהמחאה דווקא מוכיחה את עצמה לאור העובדה שאנג'ל או שלוחים מטעמה פתחו במתקפת יח"צ שכולנו עדים לה שטוענת שהמחאה החרדית נכשלה".

לדברי גרניצייג, "לא ייתכן שחברה שהסתכסכה עם הקהל הצרכני הכי נאמן והכי קשיח שלה לא נפגעה מכך. אז מה עושים, מספרים שהלחם האחיד הוא בכלל לא רווחי והסניפים במגזר החרדי הם בכלל גמ"חים. מסתבר שאנג'ל היא בכלל חברת חסד".

מדוע החברה לא התנצלה?

יועץ התקשורת מני גירא שוורץ מסביר כי באנג'ל מתנהל מאבק בין-דורי. בעוד הצעירים לא רוצים להתעסק עם הנושא של המאפייה שאינו רווחי מספיק ומעדיפים להתמקד בנדל"ן, הוותיקים לא מוכנים לוותר ורוצים לשמר על המותג הזה. "זה השם שלהם, זה המעמד שלהם, זה הכבוד שלהם". המאבק הזה הוא הסיבה לדבריו שבמאפייה לא ממהרים לפתור את המשבר.

בנוסף, הוא טוען כי מדובר באידיאולוגיה. "בשני פוסטים מטעם המשפחה, הבנו שמדובר באנשים שרואים בנו החרדים משהו בעייתי". לאור כך הוא טוען, החברה ממנפת את האירוע: גם אולי לנסות ולשנות את המודל של החברה ובנוסף היא עושה סיבוב על הראש של החברה החרדית ומרוויחה אהדה בחוגים בחברה הישראלית.

עוד בנושא:

 

 

חרם חרם צרכני מאפיית אנג'ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד