י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שעת מבחן לציבור החרדי

החרם הצרכני על מאפיית אנג'ל: בתקשורת החילונית חוגגים ניצחון

בתקשורת החילונית חוגגים הערב ניצחון על המגזר החרדי בעקבות פרסום נתונים שמראים לכאורה שהחברה כלל לא הפסידה מהחרם שהטילו החרדים על מוצרי אנג'ל | בין אם מדובר בקמפיין מתוזמר של החברה או בנתונים אמיתיים, כעת יותר מתמיד על כולם להתגייס לכבוד התורה

החרם הצרכני על מאפיית אנג'ל: בתקשורת החילונית חוגגים ניצחון
החרם על מאפיית אנג'ל צילום: Flash90

בנתונים שפרסם הערב (שלישי) העיתונאי גיא לרר, שלטענתו נבדקו באופן אובייקטיבי, הוא חושף כי בשבוע לפני החרם מכירות המאפייה עמדו על 8.6 מיליון ש"ח, בעוד בשבוע שלאחר תחילת החרם הציגה החברה עלייה במכירות עם 8.9 מיליון ש"ח. 

בתקשורת הכללית מיהרו לחגוג ומסגרו את הנתונים כתבוסה של הציבור החרדי שהחרם הצרכני בו החל בעקבות ההפגנה של יו"ר הדירקטוריון של אנג'ל עמר בר לב מול ביתו של ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין לא נשא פרי. אחד ההסברים לכך לטענת כלי התקשורת הוא שהציבור החילוני החל באופן יזום לרכוש יותר ממוצרי אנג'ל על מנת לחזק את המאפייה שנקטה באופן ברור בקו אנטי-חרדי.

הכותרת באתר ynet

באתר החדשות ynet הגדילו לעשות וכתבו כי "החרדים לא לקחו בחשבון שבמציאות הקיטוב הנוכחית אם אנג'ל יתנצל בפניהם הוא יפסיד את שאר הקהל החילוני שנעמד כעת לצידו, ובניגוד להם, רוכש בעיקר לחמים יקרים. סביר שהסכסוך יסתיים לבסוף, ולא בהתנצלות של אנג'ל. והמסר הוא בעיקר למגזר העסקי שאולי סוף-סוף ילמד שאפשר לא להתכופף לגחמות החרדים ולהמשיך הלאה".

מנגד, רבים מבני הציבור החרדי טוענים הערב כי מדובר בקמפיין מתוזמר של החברה, שמעוניינת בכל מחיר להוציא את הרוח ממפרשי החרם ולקפל את הציבור החרדי.

איש התקשורת מני גירא שוורץ התייחס לפרסום הנתונים וטען כי הם אינם משקפים את המציאות: "נראה שהצינור יצרו בעיה ל'סטורנקסט' (חברה שמבצעת ניתוחי שוק) - למעשה חשפו שאין להם דיגום טוב של חנויות במגזר חרדי (מנסה להשיג רשימת ה 2400 חנויות שהם כן דוגמים, כדי לאשש סטטיסטית הקביעה ההגיונית). דבר נוסף, שאולי מעיד על הפרסום: מניית אנג'ל בחודש האחרון ירדה ב 5 אחוז, היום ספציפית היתה במגמה שלילית ניכרת"

כך או כך, כעת עומד הציבור החרדי בפני מבחן חשוב: כשכבודו של אחד מגדולי הדור מונח על הכף, האם הציבור יתמיד בחרם ואף יעצים אותו, או האם ייתן לו לשקוע ויעניק ניצחון לשונאי החרדים. ניתן להניח כי העובדה שרבנים מיעטו באופן רשמי להתייחס לסוגייה, הובילה חלקים במגזר להמשיך ולרכוש את מוצרי אנג'ל במחשבה כי הצעד הקטן שלהם לא ישפיע באופן מהותי על המאבק.

אך כעת זה כבר ברור כי בדיוק כמו במערכות הבחירות בהן הפנמנו כולנו שכל קול חשוב, כך גם כאן, במחאה על כבוד התורה, ההרגל הצרכני של כל אחד ואחד מאיתנו יכריע את גורל המערכה. לכן כעת על כולם להתגייס לעניין ולהחרים באופן גורף את כל מוצרי החברה, כולל המאפים ומוצרי הקמח שלה. ובעז"ה נעשה ונצליח.

עוד בנושא:

מאפיית אנג'ל חרם חרם צרכני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 140 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד