י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעוד הנעדרים קבורים תחת ההריסות

תביעה ראשונה הוגשה בגין קריסת מגדל הדירות

בעל דירה בבניין שקרס במיאמי ומעסיק את התקשורת העולמית זה כמה ימים בעוד נמשכות פעולות החילוץ, כבר הגיש תביעה ייצוגית נגד כמה גורמים | מהנדסת מבנים תחקור את המחדלים שהובילו לאסון

תביעה ראשונה הוגשה בגין קריסת מגדל הדירות
כוחות החילוץ בפעולה צילום: Miami Beach Fire

תושב מגדל הדירות שקרס בחלקו בפלורידה, הגיש תביעה ייצוגית בסכום של חמישה מיליון דולר, בטענה כי ניתן היה למנוע את האסון הקטלני.

מנואל דרזנר, שבבעלותו דירה בבניין בן 12 הקומות, טוען בכתב התביעה כי חברת הניהול של המגדל לא הצליחה "להגן כראוי על חייהם ועל רכושו שלו עצמו ושל אחרים באופן דומה". על פי התלונה שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין בראד סון, בנוסף לבעלי הבניין, הוא צופה ייצוג גם של שוכרים והוסיף שככל הנראה יוגשו גם תביעות הקשורות לפציעה.

בתביעה הוא מאשים גם את איגוד הדירות (ועד הבית) באי נקיטת צעדים למניעת אסון הקריסה ובמעקב אחר המבנה והפעילויות שהובילו לקריסתו. בתביעה נטען כי ניתן היה למנוע את האסון "באמצעות הפעלת אמצעי בטיחות ופיקוח". כמו כן, הוא מאשים את 'ועד הבית' באי גילוי מידע אודות אמצעי בטיחות ופיקוח וכן במעקב אחר יציבות הבניין.

עוד בנושא:

בתוך כך, מהנדסת מבנים בעלת שם עולמי שניהלה את החקירה באסונות גדולים בעבר כמו מתקפת הטרור על אסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001, וקריסת הגשר באוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה בעבר, נשכרה על ידי עיריית סרפסייד כדי לחקור את קריסת בניין הדירות הקטלנית.

אלין קילשהיימר, מייסדת ומנכ"לית חברת KCE מהנדסת מבנים, תחקור גם את מצבו של הבניין השני של 'מגדלי צ'אמפליין' שנותר שלם, ומבנים דומים סמוכים.

במהלך הקריירה שלה, קילשהיימר היתה אחראית ישירות על בנייה של למעלה מ-49 מיליארד דולר בפרויקטים שונים, וטיפלה באסונות גדולים, הן טבעיים והן מעשה ידי אדם, הדורשים חיזוק מבני חירום מיידי, ייצוב, בנייה מחדש.

קילשהיימר בחנה גם את קריסת המוסך של מיאמי-דייד קולג 'בשנת 2012 וקריסה חלקית בשדה התעופה שארל דה גול בפריז בשנת 2004. שישה בני אדם מתו ועשרה נוספים נפצעו כשגשר הולכי הרגל של אוניברסיטת פלורידה קרס ב-15 במרץ 2018. גם אותו היא חקר.

תביעה ייצוגית קריסת בניין אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד