י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המחדל שהביא לאסון

לפני 40 שנה: יזמי המגדל שקרס שילמו שוחד בשביל ההיתרים

יזמי מגדל הדירות, בן 12 הקומות שהתמוטט במיאמי, הואשמו בעבר על ידי יזמים יריבים, כי שיחדו פקידים בכדי לקבל את אישור הבנייה | 40 שנה אחרי כשהיזם הלך לעולמו לפני 7 שנים, קרס הבניין על יושביו

לפני 40 שנה: יזמי המגדל שקרס שילמו שוחד בשביל ההיתרים
זירת קריסת הבניין במיאמי צילום: Miami Dade Fire Rescue

המחדל שגרם לאסון. יזמי 'מגדל צ'מפליין' צפון, הואשמו בעבר כי תרמו לשני קמפיינים לפחות של חברי מועצת המנהלים במיאמי, בכדי לקבל טיפול מועדף במערכת ההיתרים במהלך בניית המגדל בשנת 1981, כך חושף ה'וושינגטון פוסט'.

אחד האנשים העיקריים שהיה מעורב לכאורה במתן השוחד, הינו היזם ניית'ן רייבר, שהתמודד עם בעיות משפטיות בשנות השבעים בקנדה, לפני שהגיע לדרום פלורידה. על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', רייבר ושותפיו לא יכלו להתחיל בבניית המגדל שקרס בשבוע שעבר בגלל הקפאת בנייה בשנת 1979, שנקבעה במקום בגלל מערכת ביוב פגומה באזור.

למרות זאת הם הצליחו לקבל את אישור הפרויקט בכך שהסכימו לשלם מחצית מהוצאות התיקונים של הביוב בסך 400,000$. המהלך הכעיס יזמים האחרים שפרויקטים שלהם נתקעו והוקפאו על ידי הרשויות והאשימו את רייבר וצוותו שזכו ליחס מועדף.

עוד בנושא:

רייבר שהלך לעולמו ממחלת הסרטן בשנת 2014, דרש להחזיר את תרומות הקמפיין כשעלו טענות נגדו בגין שחיתות לכאורה. אלמנתו של רייבר ושניים מילדיו לא הגיבו לפנייה מטעם ה'וושינגטון פוסט'.

כ-150 איש עדיין נעדרים תחת ההריסות, לאחר שחלק מבניין בן 12 קומות קרס ביום חמישי, צפונית למיאמי, חלק מתפללים לנס, אחרים כבר החלו לדבר על יקיריהם בלשון עבר, עשרות מתוכם יהודים. עד כה חולצו מתוך ההריסות 11 גופות.

ביום שישי פורסם דו"ח שחובר ב-2018, כי הקריסה ככל הנראה נגרמה כתוצאה מחשיפה רבת שנים לאוויר המלוח לאורך חוף הים של דרום פלורידה, בנוסף חוקר ומהנדס קבע כי הבניין שקע כל שנה בשני מילימטרים, הבניין קיים 40 שנה.

הרשויות המקומיות הציבו מאות כוחות כיבוי ומחלצים כדי למצוא ניצולים בין שרידי הבניין המשקיף לים, שקרס באישון ליל שישי האחרון.

קבלת שוחד קריסת בניין אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד