ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נתונים מפתיעים

הסקרים הראשונים שאחרי הפרישה: מי מתחזק ומי נחלש

רעידת האדמה הבוקר עם פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה ופתחה פתח להחלפת הממשלה או הפלתה, בשלושת הערוצים פרסמו סקרים ראשונים בהם עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היתה זוכה להתחזקות משמעותית, אך עדיין אין לגוש הימין רוב בכדי להקים ממשלה

הסקרים הראשונים שאחרי הפרישה: מי מתחזק ומי נחלש
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר הדרמה הפוליטית הבוקר (רביעי) עם פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן ממפלגת 'ימינה' מפרסמים הערב שלושת הערוצים הגדולים סקרי מנדטים, בערוץ 13 נותנים הערב לליכוד את מספר המנדטים הגבוה ביותר, 38 מנדטים, בחדשות 12 ובסקר כאן חדשות מקבלת מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו 35 מנדטים. בהשוואה לבחירות במרץ 2021 – אז קיבלה המפלגה 30 מנדטים.

בחלוקה לגושים, גוש הימין מתחזק משמעותית ומגיע בסקר חדשות 13 ל-60 מנדטים, הנתון הגבוה ביותר מאז הבחירות האחרונות. אך עדיין לא מספיק בכדי להקים ממשלה ולהשיג רוב, בשני הסקרים האחרים מקבל גוש הימין 58 מנדטים בלבד.

מפלגת ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט יורדת בסקר חדשות 12 מ-7 מנדטים ל-5 בלבד, בסקר כאן חדשות מקבלת המפלגה 6 מנדטים ובסקר חדשות 13 היא שומרת על כוחה ומקבלת 7 מנדטים למרות הפרישות. בסקר כאן חדשות, יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת מעט מבחירות מרץ 2021 - מ-17 מנדטים ל-19, אולם בסקרי חדשות 12 ו13 נשארת יש עתיד על 17 מנדטים. 

עוד בנושא:

כחול לבן של בני גנץ מקבלת בסקר חדשות מנדט אחד יותר מבבחירות הקודמות ועומדת על 9 מנדטים, בשני הסקרים האחרים של חדשות 12 וכאן 11 שומרת כחול לבן על 8 מנדטים. מרצ בראשות ניצן הורוביץ יורדת על פי שלושת הסקרים מ-6 מנדטים ל-5 מנדטים.

תקווה חדשה של גדעון סער אינה עוברת את אחוז החסימה, כך על פי סקר חדשות 13, בסקר חדשות 12 מקבלת המפלגה 4 מנדטים ובסקר כאן חדשות חמישה מנדטים, ירידה של מנדט אחד מהבחירות הקודמות.

מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מאבדת שני מנדטים ונשארת על פי סקר כאן חדשות עם 5 מנדטים בלבד, בשאר הסקרים מקבלת המפלגה 6 ו-7 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלשת על פי סקר כאן חדשות ב-3 מנדטים ומשיגה בסקר הנוכחי ארבעה בלבד בסקרי חדשות 12 ו-13 מקבל ליברמן 5 ו-6 מנדטים לעומת 7 בבחירות האחרונות.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' מתחזקת בסקר כאן 11 ו-13 מ-6 מנדטים ל-8 על פי סקר חדשות 12 מקבלת המפלגה 7 מנדטים.

מפלגת ש"ס, על אף פרישתו של היו"ר אריה דרעי לאחר הסדר הטיעון, שומרת על יציבות יחסית בין 7 מנדטים בסקר חדשות 13 ל-9 מנדטים בסקר חדשות 12, יהדות התורה נשארת בשלושת הסקרים עם 7 מנדטים. 

בסקר כאן כאן חדשות נשאלו הנסקרים: האם ידעת על החלטת עידית סילמן לפרוש מהקואליציה בשל פסיקת בג"ץ על איסור להכניס חמץ לבתי החולים בחג הפסח, השיבו 79% מהנשאלים שכן.

לשאלת ההמשך האם אתה תומך בהחלטה של יו"ר הקואליציה לפרוש ענו 38% מהנשאלים כי הם תומכים בכך. 43% מכלל הנשאלים הביעו התנגדות למהלך, 19% ללא דעה. בקרב מצביעי הימין, 61% נשאלים תמכו בפרישת סילמן מהממשלה, ובקרב מצביעי השמאל תמכו 15% נשאלים בלבד.

בסקר קמיל פוקס בחדשות 13 נשאלו הנסקרים: מי המתאים ביותר לראשות הממשלה: נתניהו עם 47%, נפתלי בנט - 10 אחוז, יאיר לפיד 13 אחוז, גנץ 5. וסער 3.
 
עוד נשאל בחדשות 13: האם אתם בעד הממשלה עם המשותפת, במקום עידית סילמן?  60% נגד, רק 21% בעד. 19% - אינם יודעים.
 
עוד נשאל בחדשות 13: גוש הימין יצליח לגייס עוד עריקים כדי להפיל את הממשלה? 55% מאמינים שכן, 16% לא מאמינים, 29% לא יודעים.
סקר בחירות מפלגת הליכוד סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד