כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תתיישרי או תתפטרי

הלחץ נמשך: "ממשלת ההצלה הזאת תתפרק"

ב'מרצ' מתוסכלים מהעובדה שחברת הכנסת זועבי לא מתכוונת להתפטר או להתיישר ולשוב למשמעת הקואליציונית וממשיכים להפעיל עליה לחץ בדיבורים | סגן השר יאיר גולן פנה אליה במכתב פומבי וקרא לה להתפטר או לשוב למשמעת הקואליציונית: "אין לך רשות להרוס, אין לך מנדט לחבל בעתיד של כולנו"

הלחץ נמשך: "ממשלת ההצלה הזאת תתפרק"
יאיר גולן בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן שרת הכלכלה חבר הכנסת יאיר גולן ממפלגת 'מרצ', חושש מפני נפילת הממשלה וחזרת מפלגתו לספסלי האופוזיציה לעוד שנים רבות, משם יצפה בבנימין נתניהו חוזר לכיסאו ובצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מתמנים לשרים בממשלה, ופונה במכתב פתוח לחברת הכנסת ג'אידה רינאוי זועבי שבו הוא דורש ממנה להתיישר או להתפטר מהכנסת.

גולן פותח את מכתבו: "ג'ידא זו פנייה אישית אך גלויה אליך. נכנסת לכנסת מכוחם של 203 אלף בוחרים שדורשים מאיתנו, נבחרי הציבור לייצג אותם. הבוחרים האלה ועוד מאות אלפי אנשים רוצים בהמשך קיום הממשלה, ולכן אם נותרה בך טיפה של יושרה אישית זה מה שעלייך לעשות: להצהיר בגלוי ובפומבי שמרגע זה תצביעי עם הקואליציה ותשמרי על משמעת קואליציונית, או שתחזירי את המנדט לכנסת, תחזירי את המנדט לבוחר ותתפטרי מהכנסת כי, כאדם ישר, אינך יכולה עוד".

לדבריו, "אינך יכולה ציבורית ואישית לקבוע למדינת ישראל שממשלת ההצלה הזאת תתפרק. אינך יכולה ליטול על עצמך את האחריות להחזרת נתניהו כראש ממשלה. איך תחיי עם עצמך אם את באופן אישי תביאי לכך שבן גביר יהיה שר המשפטים, שסמוטריץ' יהיה השר לביטחון פנים, שישראל כ"ץ יהיה שר הביטחון? החלופה נושפת בעורפנו ומאיימת ליצור כאוס לאומני כמותו לא ידענו, ובמיוחד הציבור אותו את מייצגת".

עוד בנושא:

לסיום הוא כותב לה: "זה לא מאוחר לשוב על עקבותייך. השותפות היהודית - ערבית שיצרנו בממשלה הזו היא אירוע פורץ דרך. אין לך רשות להרוס, אין לך מנדט לחבל בעתיד של כולנו".

יצוין כי על פי תקנון הכנסת לא ניתן לפטר חבר כנסת מתפקידו, אלא להפרישו מהסיעה שבה הוא חבר ובכך מוטלות עליו סנקציות מסוימות שמצמצמות את מרחב העשייה שלו בכנסת כפי שנעשה למשל לאחרונה לחבר הכנסת עמיחי שיקלי שהודח מסיעת 'ימינה'. בנוסף במקרים חריגים במיוחד ניתן להדיח חבר כנסת בהצבעה. כדי להביא להדחתו של ח"כ מכהן יש צורך ברוב של 75 אחוזים מקרב חברי ועדת הכנסת, אולם לא די בכך. גם אם הושג רוב בוועדת הכנסת, עדיין יש צורך להשיג רוב של 90 חברי כנסת במליאת הכנסת שיצביעו בעד ההדחה. דבר שלא קרה עד כה.

כך או כך, גם יו"ר 'מרצ' שר הבריאות ניצן הורוביץ מנסה בסך הכול למצות את האיום המילולי כלפי הח"כית הסוררת. השבוע כתב השר: "הממשלה חשובה לנו, חשובה לישראל. למרצ יש בה הישגים רבים. אנחנו מחויבים להחלפת נתניהו ולבלימת סמוטריץ/בן גביר. מרצ לא תיתן יד לחזרתם לשלטון. זה מחייב מאמץ והחלטות קשות. מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו. אני עובד ללא הרף כדי לשמור על הממשלה ולמנוע בחירות. משוכנע שנצליח".

ג'ידא רינאוי זועבי יאיר גולן מרצ משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד