כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השב"כ והמוסד יצטרפו לבדיקה

סערת הריגול המשטרתי: בנט כינס התייעצות וקיבל תוצאות ראשונות

ראש הממשלה בנט כינס התייעצות לבדיקת שימוש המשטרה בתכנת 'פגסוס' כלפי ראשי ערים ופקידים בכירים. בנט קיבל תוצאות של בדיקה ראשונית של 26 האישים שהוזכרו בכתבה ב'כלכליסט'. לעת עתה החליט לצרף נציגי שב"כ ומוסד לצוות הבדיקה של המשנה ליועמ"ש

סערת הריגול המשטרתי: בנט כינס התייעצות וקיבל תוצאות ראשונות
בנט ועמר בר לב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב (שלישי) התייעצות בעקבות ההצעות השונות לבדיקת השימוש בתוכנת פגסוס, בסיומו החליט להמתין עם ההחלטה עד לבדיקה ראשונית שתערוך היועצת המשפטית לממשלה הנכנסת.

בדיון השתתפו שר המשפטים גדעון סער, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, המשנה ליועמ"ש עו"ד עמית מררי, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמים נוספים.

תכנת NSO. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.0

בטרם תתקבל החלטה על מנגנון הבדיקה לפרשה, ביקש ראש הממשלה לבצע בדיקה של 26 השמות שהוזכרו בדיווח של העיתון 'כלכליסט' אתמול, ממנה עלה כי רק לחלק מן השמות שהוזכרו בכתבה - הצליחה המשטרה אכן לפרוץ ולבצע מעקב.

עוד בנושא:

"בהתאם", נמסר כי בשלב זה ימתינו עם הקמת ועדת חקירה ממלכתית, ורק הוחלט כי "תתבצע בימים הקרובים בדיקה יסודית של הצוות בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי. בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה, אל הצוות יצטרפו גם נציגים משירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומהמוסד". לפי לשכת בנט "לאחר הצגת הממצאים, תתקבל החלטה על המשך הטיפול בנושא".

מקור שמעורה בנושא אמר לברק רביד ב'וואלה' שהסיבה לצירוף נציגי שב"כ ומוסד לצוות הבדיקה היא ההיכרות שלהם עם הטכנולוגיה שבה לכאורה נעשה שימוש וגם בגלל שהם בלתי תלויים ושהארגונים שלהם אינם קשורים לאירוע בצורה ישירה.

תוכנת ריגול פגסוס NSO נפתלי בנט ועדת חקירה ועדת בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד