כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ואיפה ליברמן?

זעם חילוני על התנצלות אנג'ל: "מביך ומשפיל"

בציבור החילוני קיבלו ברגשות מעורבים את התנצלות הנהלת אנג'ל בפני החרדים, והרדיקלים אף תקפו את המהלך: "התנהלות פחדנית". אחרים איימו שיפסיקו לרכוש ממוצרי החברה. "בר לב מוכיח כמה הוא עלה נידף. לבן גביר יש יותר חוליות בעמוד השדרה"

זעם חילוני על התנצלות אנג'ל: "מביך ומשפיל"
מודעות התנצלות של אנג'ל בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בניגוד להקלה שחש הציבור החרדי עם סיום החרם נגד מאפיית אנג'ל בעקבות התנצלותם אמש (ראשון) של המנכ"ל ירון אנג'ל, ויו"ר הדירקטוריון, עמר בר לב בבית משפחת הרב אדלשטיין זצ"ל, התקשורת הכללית אמביוולנטית לגבי הצעד שנקטו קברניטי החברה ויש אף הרואים בכך כניעה לחרדים ומשתמשים בו להגביר את ההסתה נגדם.

"ההתנהלות המכעיסה והפחדנית של בר-לב אתמול", כותבת ב-ynet מיכל שליו רייכר, נשיאת הפורום החילוני, "מזכירה את ההתקפלות של ראש עיריית הרצליה משה פדלון ב-2017 בגלל פקח שנתן דו"ח לדוכן של חב"ד, ואת התנצלותו המביכה של מנהל בית חולים איכילוב בעקבות מאמר שפרסם אחד מרופאיו על התנהלות החברה החרדית בקורונה".

עמר בר לב ובכיר במאפיית אנג'ל עלו לבית ראש הישיבה זצ"ל: "מתנצלים ששתקנו"

את מכתב ההתנצלות שהציג בר לב היא כינתה: "מביך ומשפיל" וטענה כי "הפגנות סמוך לבתיהם של נציגי ציבור הן פרקטיקה נפוצה בדמוקרטיה הישראלית. האם בר-לב מוחה גם נגד ההפגנות מול בתיהם של ח"כים מהליכוד? מול ביתו של בנימין נתניהו? מול השופט בדימוס אהרן ברק?"

לבסוף כותבת שליו רייכר: "לא ברור מה עמד מאחורי התנצלותו של בר-לב. גם אם נניח שרצה למנוע או לצמצם פגיעה כלכלית באנג'ל, הוא יכול היה לעמוד על עקרונותיו ולהתפטר מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון. רגשות של ציבור אחד, החרדי, אינם חשובים יותר או קדושים יותר מרגשות של הציבור החילוני. ולמען האמת, אני לא חושבת שצריך להקפיד כל כך ברגשות של ציבור. הזכות לבקר היא זכות יסוד במסגרת חופש הביטוי, כל עוד היא מכוונת לקבוצה או אישי ציבור ולא נועדה לפגוע באדם באופן פרטי. מערכת היחסים המעוותת הזו, שבה החילונים צריכים להתנצל על עצם קיומם, צריכה להיפסק. הם לא עגלה ריקה ולא חמורו של משיח".

גם הפרשן הצבאי של 'הארץ' יוסי מלמן הביע את זעמו על "התקפלות" החברה בפני החרדים ואמר כי יפסיק לרכוש את מוצריה: "מדווח שמנהלי מאפית אנג'ל הגיעו עם היו"ר עומר ברלב לביקור תנחומים (התרפסות) בבית הרב אדלשטיין ופרסמו מודעות התנצלות. זה מאכזב. בכך עומר, מפקד סיירת מטכ"ל, ח"כ ושר הבט"פ מוכיח כמה הוא עלה נידף. לבן גביר יש יותר חוליות בעמוד השדרה. אם זה נכון אני אישית אפסיק לקנות את מוצרי אנג'ל".

ברשת תהו להיכן נעלם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מי שמיד עם תחילת החרם מיהר לתעד עצמו רוכש את מוצרי המאפייה תוך שהוא מוסיף מילות הסתה נגד הציבור החרדי. "האם כעת ליברמן יבקש החזרים על החלות שרכש?"

"אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים על ששתקנו עד כה, המטרה הייתה הפוכה, ולא נועדה להיות "שתיקה כהודאה", ועל זה נאמר: מודה ועוזב ירוחם. תנוחמו מן השמים", נכתב במכתב שהגיש אמש ירון אנג'ל לבני משפחת הרב זצ"ל.

בר לב כתב: "לו הייתי מודע מראש לסיטואציה אליה נקלענו ולתחושת הפגיעה, בוודאי ‏שהייתי נמנע מכך - ועל כך אני מביע צער ומתנצל מקרב לב".

עוד בנושא:

מאפיית אנג'ל YNET הרב גרשון אדלשטיין עמר בר לב אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד