ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
קריאות לחידוש החרם

סערה בעקבות הריאיון של עמר בר לב: "אם אנג'ל רוצה למכור לחרדים הוא חייב ללכת"

דבריו של יו"ר מאפיית אנג'ל עמר בר לב בריאיון לידיעות אחרונות מעוררים סערה רבה במגזר החרדי ורבים תוהים האם ההחלטה להפסיק את החרם לאחר מכתב ההתנצלות שלו בתחילת השבוע, לא הייתה נמהרת מדי. "אם אנג'ל באמת היו מצטערים, הם היו מפטרים את עמר בר לב"

סערה בעקבות הריאיון של עמר בר לב: "אם אנג'ל רוצה למכור לחרדים הוא חייב ללכת"
לחם של אנג'ל//עמר בר לב צילום: פלאש90

לאחר פרסום דבריו של עמר בר לב, יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל שבריאיון ל'ידיעות אחרונות' חזר בו מן ההתנצלות שהגיש בתחילת השבוע בכתב לבני ביתו של מרן הרב אדלשטיין זצ"ל, אנשי התקשורת וגולשים קוראים לשוב ולהחרים את אנג'ל עד לפיטוריו של בר לב מן החברה.

בנוסף, מופנית ביקורת לא מבוטלת על הטיפול הקלוקל של היחצ"נים החרדים במשבר, אחרי שניסו בכל כוחם לכפות סולחה לא מוצלחת במיוחד, לה צירפו את שמו של נשיא המדינה הרצוג שמצבו כידוע אינו מזהיר לאחרונה בהשגת פשרות.

איש פרסום חרדי בכיר אומר לנו כי "אם הטיפול של הנשיא הרצוג במשבר מאפיית אנג'ל דומה לטיפול שלו ברפורמה המשפטית, לאנג'ל יש בעיה רצינית".

"זה לא התנצלות": עמר בר לב מתראיין וגורם נזק למאפיית אנג'ל

עורך בקהילה, העיתונאי שלומי קוק כתב: "הפזיזות היא אם כל חטאת. מי שמיהר להצטלם עם שקיות עמוסות בסחורה של אנג'ל רגע אחרי שהועבר מכתב ה'התנצלות' בידי אחד מגדולי השחצנים בדורנו, עומר בר לב - נאלץ כעת למרוט שערות ראשו בתסכול. הוא שאמרנו: לא קונים אותנו במילים. מעשיך יקרבוך - ומעשיך ירחקו".

צייצן נוסף כתב: "אם אנגל באמת היו מצטערים, הם היו מפטרים את בר לב. איזה סוס טרויאני הם הכניסו לעצמם!" אחר הוסיף: הוא (בר לב) חייב ללכת אם אנג'ל רוצה למכור לחרדים".

עורך מגזין משפחה, אריה ארליך כתב: "נס שירון אנג'ל, הבעלים של המאפייה, מתייצב בעוז מול התעקשות בר לב למוטט את המאפייה ואומר הבוקר: "התנצלנו חד משמעית ואני עומד במאה אחוז מאחורי ההתנצלות הזאת". אל תופתעו אם תשמעו בזמן הקרוב על סיום דרכו של בר לב במאפיית אנג'ל".

בר לב וירון אנג'ל בבית משפחת אדלשטיין בבני ברק

העיתונאי אבי רבינא צייץ: "אחרי ההתנצלות, עומר בר לב כנראה נבהל ממתקפות השמאל, ורץ לספר הבוקר ל'ידיעות' שהוא לא התנצל. באנג'ל זועמים. ירון אנג'ל הבעלים אומר הבוקר: 'מאפיית אנג'ל התנצלה מעומק לב ובאופן ברור וגלוי התנצלות שאיננה משתמעת לשתי פנים. זו עובדה ואנו עומדים מאחוריה'".

איש התקשורת אבי גרינצייג כתב: "זה כבר השלב שאפשר לרחם על ירון אנג'ל שנתקע עם טיפוס לא מחובר לעצמו ולמציאות כמו בר לב".

בריאיון מודה בר-לב שהופתע מעוצמת החרם והיקפו, אך מכחיש כי ההחלטה להתנצל הייתה מסיבות כלכליות. "כל הסיפור הוא ממש לא כלכלי", אמר בר לב. "ברור שביטלו הזמנות, אבל מה שהדאיג אותנו זה שאנשים יתחילו להיות מפוטרים מכל מיני מקומות ומוקדים של המאפייה. אז אנשים שמפרנסים משפחות יפוטרו בגלל העניין הזה? רק זה היה חסר לי".

על ההחלטה לסיים את המשבר בניחום אבלים בבית משפחת אדלשטיין אמר בר-לב: "לא התקפלנו ולא נכנענו. זה סיפור שנמשך חודש, לא נלחצנו מהאיומים, אבל ברגע שזה הופך לעוד מאבק בציבור הישראלי ונגד המאפייה - ומה בכלל למאפייה שמספקת לחם כבר 100 שנים ולסיפור הזה - וברגע שהתברר לנו שבכלל מפרשים את השתיקה שלנו כיהירות וזלזול אז היה ברור שצריך לעשות משהו". עם זאת הוא טוען שלא התנצל, למרות שהשאיר מכתב התנצלות ברור בבית הרב זצ"ל: "אני לא רואה בזה מכתב התנצלות. אפשר לתת כותרות מפה ועד להודעה חדשה אבל זה לא מכתב התנצלות".

בעקבות דבריו של בר לב בריאיון, אומר ירון אנגל כי "עומר בר לב הינו אדם פרטי ופוליטי והריאיון הינו אישי ואיננו שותפים לראיון ולנאמר בו. מאפיית אנג'ל התנצלה מעומק לב ובאופן ברור וגלוי התנצלות שאיננה משתמעת לשתי פנים. זו עובדה ואנו עומדים מאחוריה".

עוד בנושא:

 

מאפיית אנג'ל עמר בר לב הרב גרשון אדלשטיין חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד