ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"עדר של טיפשים"

"הסליחה המאוחרת והזלזול המתנשא לא יעמדו לזכותה של אנג'ל"

למרות המהלך של בכירי מאפיית אנג'ל שעלו למעונו של הרב אדלשטיין זצ"ל והציגו מכתבי התנצלות, בציבור החרדי יש מי שלא שוכחים את הזמן הממושך בו החברה "שיחקה" עם המגזר החרדי וסרבה להגיב לפגיעה בו. "לאורך חודש שלם בחרו אנג'ל להמשיך להסית והחמור מכל, לנסות להפוך את הציבור לעדר של טיפשים"

"הסליחה המאוחרת והזלזול המתנשא לא יעמדו לזכותה של אנג'ל"
מודעות התנצלות של אנג'ל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תחושות מעורבות בציבור החרדי כלפי מאפיית אנג'ל אחרי שמנהליה הגיעו בתחילת השבוע למעונו של ראש הישיבה זצ"ל והציגו מכתבי התנצלות. בעוד רבים מחבקים את המהלך וקוראים לחזור ולרכוש את מוצרי החברה, יש מי שאינם שוכחים את הזמן הממושך שלקח לקברניטי החברה להבין שהם חייבים להתנצל ורק כשהבינו שהם ספגו מכה כלכלית, עשו זאת.

חרדי כותב: "הסליחה המאוחרת והזלזול המתנשא לאורך החודש האחרון לא יעמדו לזכותה של אנג'ל: על פרשת אנג'ל נאמר: מצא בעל דין לפרוע את חובו... ויועצי אסטרטגיה ילמדו את הפרשה הזו עוד שנים רבות".

הציבור החרדי, ששנים רבות משמש שק חבטות לכל פוליטיקאי מתחיל ומתקדם עשה בית ספר לאנג'ל שהתלבשו על הטרנד וחשבו שהכול מותר. אז עכשיו הם גם אכלו, גם לקו וגם שילמו. כי הציבור החרדי לא באמת הכריז חרם, הוא פשוט הצביע ברגלים. ומשכך, ההתנצלות המאוחרת וההתנשאות לאורך כל החודש רק חיזקה והשרישה את כל מי שבחר פשוט להפסיק לקנות אצל מי שמזלזל בו יורק עליו ובועט בקודשיו".

"הפגיעה ברב הייתה רק המכה הראשונה והקלה. לאורך חודש שלם בחרו אנג'ל להמשיך להסית והחמור מכל, לנסות להפוך את הציבור לעדר של טיפשים. ההדלפות שעברו לציבור החרדי דרך התקשורת החרדית על סיקור הפרשה והיחס המזלזל בתקשורת הכללית שדחפו יועצי התקשורת של אנגל רק חיזקו את ההחלטה הפרטית של כל חרדי שהלחם של אנג'ל לא לטעמו יותר. וילמדו התעשיינים האחרים ויזהרו. כבדו את הלקוחות שלכם! הם אלה שמביאים לכם את הצידוק הקיומי. ותלמדו, גם אם הציבור החרדי לא היצרן הכי גדול הוא הצרכן המאוחד הכי גדול".

העיתונאי אריה ארליך רוכש לחם אנג'ל אחרי ההתנצלות

אחר כותב: "העובדה שעומר בר לב הוא ראש הדירקטוריון כבר מדברת בעד עצמה ובנוסף, הניסיון לגמד את החרם במקום להתנצל מיד תמוהה לחלוטין. לכן כמובן שלא מדובר בבקשת סליחה אלא אינטרס כלכלי שזה מה שמעניין את האנשים האלה. אני מקווה שהציבור החרדי מבין את זה ולמרות זאת לא תיטור ולא תיקום כך כתוב בתורה שלנו. בכל אופן יש גם חברות אחרות יותר זולות שאפשר לקנות שם לחם".

מגיב נוסף כתב: "בתוך ההתנצלות נאמרו שקרים, 'לא נעשתה כל אמירה פוגענית.... של מי מהאנשים שמזוהים עם החברה' הנכד של מייסד מאפיית אנג'ל יואל שפיגל צוטט "אוכלי חינם, משתמטים. יום הדין שישים סוף לפרזיטיות ולהשתמטות. קרב" ועוד פנינים כנגד החרדים, אז לא רק שכן נאמרו אמירות פוגעניות הן נאמרו מתוך המשפחה הקרובה של המאפיה".

עמר בר לב, וירון אנג'ל הבעלים של מאפיית אנג'ל, הגיעו בתחילת השבוע לניחום אבלים והתנצלות בבית מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין זצוק"ל. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. השניים אף הביאו עמם מכתבי התנצלות.

במכתב ההתנצלות כותב עמר בר לב: "כידוע לכם לפני מספר שבועות התקיימה הפגנה פוליטית בקרבת מקום מגוריו של ‏הרב. בדיעבד נוכחתי שפרסומים שונים - שגויים - טענו שמיקום ההפגנה היה מול ביתו של הרב וכנגדו ופגעה בכבוד התורה ועקב כך גרמה לפגיעה בציבור גדול, לא זו הייתה כוונתי".

לדברי בר לב, "התכוונתי להבעת עמדה אישית ובוודאי שלא לפגיעה או התרסה נגד ‏גדול הדור. לו הייתי מודע מראש לסיטואציה אליה נקלענו ולתחושת הפגיעה, בוודאי ‏שהייתי נמנע מכך - ועל כך אני מביע צער ומתנצל מקרב לב".

ירון אנג'ל ובר לב בבית הרב אדלשטיין זצ"ל

במכתב מטעם משפחת אנג'ל נכתב: "לא הייתה ולא נעשתה כל אמירה פוגענית, או מעשה זה או אחר מטעמה של החברה או על דעתה של מי מהאנשים המזוהים עם החברה או עובדיה. חברת אנג'ל מכבדת ומשרתת שנים רבות את הציבור החרדי תוך הקפדה על כשרות מהודרת, ושמירה על יחסים טובים עם מגוון האוכלוסייה החרדית, ומעסיקה רבים מבני הציבור החרדי".

לדבריהם, "אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים על ששתקנו עד כה, המטרה הייתה הפוכה, ולא נועדה להיות "שתיקה כהודאה",
ועל זה נאמר: מודה ועוזב ירוחם. תנוחמו מן השמים".

מדובר בצעד דרמטי מצד קברניטי החברה שכן חלפו להם שבועות ארוכים מאז החל החרם הצרכני הנרחב של הציבור החרדי נגד המאפייה הוותיקה, אך ראשיה התעקשו עד כה שלא לגנות את ההפגנה של יו"ר הדירקטוריון של החברה עמר בר לב סמוך לביתו של מרן זצ"ל וכן לא התנערו מדבריו המכפישים של יואל שפיגל, נכדו של המייסד, נגד המגזר החרדי.

המהלך מגיע לאחר שבשבועות האחרונים ניסתה הנהלת החברה לשדר לציבור כי החרם החרדי אינו פוגע בה כלל. פרסומים בעיתונות החילונית סיפרו על רווחים שעולים לאחר שהחל החרם ובשמאל אף פצחו ביוזמה לרכוש את מוצרי החברה היקרים כדי לסייע לה. אך בסוף נדמה, החרם החרדי שתפס תאוצה בכל ריכוזי הציבור החרדי והוביל אף לסגירת מאפיות ולשינוי במותג של סניפים רבים, הוביל את הנהלת החברה להבנה כי לא נותרה לה ברירה אלא לעשות את הצעד הנכון ולהתנצל על הדברים.

עוד בנושא:

מאפיית אנג'ל חרם עמר בר לב הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד