י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"להגיד תמיד אפשר"

רמי לוי חשף: המספרים מאחורי החרם על אנג'ל

רמי לוי חשף בערוץ 12 כי למרות הדיבורים על כך שאנג'ל לא הפסידה מהחרם של הציבור החרדי נגדה, הוא חווה ירידה משמעותית ברשת שלו במכירות מוצריה והוא גם חשף מספרים

רמי לוי חשף: המספרים מאחורי החרם על אנג'ל
איש העסקים רמי לוי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רמי לוי הבעלים של רשת הקמעונאות הגדולה 'רמי לוי שיווק השקמה' התארח היום (שני) בתוכנית חסכון בערוץ 12 וחשף כי החרם החרדי על מוצרי מאפיית אנג'ל הורגש היטב ברשת שלו, למרות ניסיונות של גורמים מסוימים לספר כי החרם לא הזיק כלל למאפייה הוותיקה.

לוי נשאל על ידי המגיש גדעון אוקו האם החרם החרדי הורגש אצלו והשיב: בבדיקה שעשיתי במקרה לפני עשרה ימים ראיתי ירידה של עשרה אחוזים ברכישות מוצרי אנג'ל ברשת". לוי הדגיש כי הוא מאמין שאחרי שהחרם נגד החברה הוסר, האחוזים יעלו חזרה ואף יגדלו יותר מבעבר.

על הטענות שכביכול החרם החרדי לא השפיע כלכלית על מאפיית אנג'ל השיב לוי בביטול: "אז אמרו, להגיד תמיד אפשר. עובדה שהייתה אצלנו ירידה של עשרה אחוזים".

עמר בר לב, וירון אנג'ל הבעלים של מאפיית אנג'ל, הגיעו אמש (ראשון) לניחום אבלים והתנצלות בבית מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין זצוק"ל. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. השניים אף הביאו עמם מכתבי התנצלות.

במכתב ההתנצלות כותב עמר בר לב: "כידוע לכם לפני מספר שבועות התקיימה הפגנה פוליטית בקרבת מקום מגוריו של ‏הרב. בדיעבד נוכחתי שפרסומים שונים - שגויים - טענו שמיקום ההפגנה היה מול ביתו של הרב וכנגדו ופגעה בכבוד התורה ועקב כך גרמה לפגיעה בציבור גדול, לא זו הייתה כוונתי".

לדברי בר לב, "התכוונתי להבעת עמדה אישית ובוודאי שלא לפגיעה או התרסה נגד ‏גדול הדור. לו הייתי מודע מראש לסיטואציה אליה נקלענו ולתחושת הפגיעה, בוודאי ‏שהייתי נמנע מכך - ועל כך אני מביע צער ומתנצל מקרב לב".

במכתב מטעם משפחת אנג'ל נכתב: "לא הייתה ולא נעשתה כל אמירה פוגענית, או מעשה זה או אחר מטעמה של החברה או על דעתה של מי מהאנשים המזוהים עם החברה או עובדיה. חברת אנג'ל מכבדת ומשרתת שנים רבות את הציבור החרדי תוך הקפדה על כשרות מהודרת, ושמירה על יחסים טובים עם מגוון האוכלוסייה החרדית, ומעסיקה רבים מבני הציבור החרדי".

לדבריהם, "אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים על ששתקנו עד כה, המטרה הייתה הפוכה, ולא נועדה להיות "שתיקה כהודאה",
ועל זה נאמר: מודה ועוזב ירוחם. תנוחמו מן השמים".

מדובר בצעד דרמטי מצד קברניטי החברה שכן חלפו להם שבועות ארוכים מאז החל החרם הצרכני הנרחב של הציבור החרדי נגד המאפייה הוותיקה, אך ראשיה התעקשו עד כה שלא לגנות את ההפגנה של יו"ר הדירקטוריון של החברה עמר בר לב סמוך לביתו של מרן זצ"ל וכן לא התנערו מדבריו המכפישים של יואל שפיגל, נכדו של המייסד, נגד המגזר החרדי.

המהלך מגיע לאחר שבשבועות האחרונים ניסתה הנהלת החברה לשדר לציבור כי החרם החרדי אינו פוגע בה כלל. פרסומים בעיתונות החילונית סיפרו על רווחים שעולים לאחר שהחל החרם ובשמאל אף פצחו ביוזמה לרכוש את מוצרי החברה היקרים כדי לסייע לה. אך בסוף נדמה, החרם החרדי שתפס תאוצה בכל ריכוזי הציבור החרדי והוביל אף לסגירת מאפיות ולשינוי במותג של סניפים רבים, הוביל את הנהלת החברה להבנה כי לא נותרה לה ברירה אלא לעשות את הצעד הנכון ולהתנצל על הדברים.

המאמר שקרא לאנג'ל לנצל את הרגע ולהתנצל

בסוף השבוע פורסם ב'בחדרי חרדים' מאמר שקרא להנהלת אנג'ל להתנצל על הדברים. "אם בהנהלת אנג'ל יחבקו את הרגע, יבינו שנפלה לחיקם הזדמנות פז, ממש עת רצון, עם הסתלקותו של הרב זצ"ל לגנזי מרומים וישגרו הודעת התנצלות כנה ואמיתית, הם יוכלו להתחיל במסע חזרה אל עבר לבו של הציבור החרדי, מגזר צרכני חשוב, שרואה כעת במאפייה הוותיקה כמי שמייצגת את השנאה החרדית שפושה ברחוב הישראלי בעקבות ההסתה הבוטה נגדם.

עם ישראל נמצא כעת בתקופה לא פשוטה. המאבקים הפוליטיים שצפים ועולים לאחרונה מבליטים את חוסר ההסכמות בתוכנו ויוצרים קיטוב עמוק וכואב בחברה הישראלית. דווקא בעת הזאת למאפיית אנג'ל יש אפשרות לעשות צעד בכיוון ההפוך; להיות חלוצה במערכה לאיחוי הקרעים ביננו. אם רק ישכילו קברניטיה לנצל את הרגע, הם יוכלו לתפוס כמה ציפורים במכה אחת: לנקות את שמם ברחוב החרדי, ולייצג דרך אחרת, דרך של פשרה, של פרגמטיות, זו שאפיינה יותר מכל את דרכו החינוכית של ראש הישיבה זצ"ל. יש קונה עולמו בשעה אחת".

עוד בנושא:

 

מאפיית אנג'ל חרם רמי לוי הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד