כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"תמצאי נושא אחר"

אחרי הנתונים הדרמטיים: התגובה הפוגענית של אנג'ל לכתבת גלי צה"ל

כתבת גלי צה"ל ביקשה ממאפיית אנג'ל תגובה לפרסום בסוף השבוע על ירידה דרמטית במכירותיה בחודש מאי בעקבות החרם החרדי, החברה בתגובה הגיבה לה באופן מעליב. "תמצאי נושא אחר להתעסק בו" | רשת מרכולים: "בסניפים החרדיים של הרשת בי-ם חלה ירידה של 25 אחוזים בצריכה של מוצרי אנג'ל"

אחרי הנתונים הדרמטיים: התגובה הפוגענית של אנג'ל לכתבת גלי צה"ל
כניסה לגלי צה"ל צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

כתבת גלי צה"ל עינב קרנר פרסמה בסוף השבוע האחרון נתונים שמראים עד כמה צנחו המכירות במאפיית אנג'ל מאז החל החרם נגדה בעקבות ההפגנה של היו"ר בר לב סמוך לביתו של מרן הרב גרשון אדלשטיין. היום (שני) היא פנתה לחברה כדי לקבל תגובה לנתונים, אך אנג'ל בחרה להשיב לה עם תגובה פוגענית.

"אחרי שפנינו למאפיית אנג'ל כדי לקבל את תגובתם, נוכח נתוני סטורנקסט", כתבה קרנר, "זו התגובה 'הלא רשמית' שקיבלנו": "די. זה לא מעניין אף אחד יותר. נשמע מאד בומבסטי ירידה בעוגות, פסיק במכירות של אנג'ל. אבל זה באמת כבר חדשות של אתמול. תמצאי נושא אחר להתעסק בו", נאמר לה מטעם אנג'ל.

"חבל שכך בחרה אנג'ל להשיב לבקשתנו", כתבה עיתונאית גל"צ, שפרסמה בסוף השבוע כי לפי נתוני חודש מאי שמציגה חברת סטורנקסט, נרשמה ירידה של כ- 29.5% בקטגורית עוגות קונדיטוריה. וזאת למרות הטענה כי הציבור החרדי שמחרים את המאפייה צורך רק "לחם בפיקוח" עליו החברה כמעט ואינה מרוויחה.

החרם על אנג'ל בריכוזים החרדים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בנוסף, המכירות של הלחם בפיקוח צנחו ב-13.5% ובלחמניות נרשמה ירידה של 14.5% בקטגוריית הפיתות נרשם דווקא זינוק של 80% אותה מסבירים ברשתות בעקבות ל"ג בעומר והמנהג לעשות "על האש".

בתוך כך, ברשת המרכולים 'זול ובגדול' אמרו השבוע ל-mynet ירושלים כי בסניפים החרדיים של הרשת בעיר חלה ירידה של 25 אחוזים בצריכה של מוצרי אנג'ל בעקבות החרם, ואילו ברשת 'רמי לוי' ציינו כי הירידה במכירות הייתה בגובה של כעשרה אחוזים. עם זאת, בשתי הרשתות ציינו השבוע כי לאחר ההתנצלות נרשמה עלייה הדרגתית בהיקף רכישת המוצרים של המאפייה, אך המספרים עדיין רחוקים מהרמה שמלפני החרם.

רמי לוי, הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה" סיפר בשבוע שעבר על הירידה במכירות של אנג'ל ברשת שבבעלותו. "בבדיקה שעשיתי במקרה לפני עשרה ימים ראיתי ירידה של עשרה אחוזים ברכישות מוצרי אנג'ל ברשת".

על הטענות שכביכול החרם החרדי לא השפיע כלכלית על מאפיית אנג'ל השיב לוי בביטול: "אז אמרו, להגיד תמיד אפשר. עובדה שהייתה אצלנו ירידה של עשרה אחוזים".

זעם חרדי על הצעד של אנג'ל: "כמו השמאלן שזרק שטרות כסף"

חרדים רבים הגיבו בזעם למהלך השיווקי של אנג'ל שבחרה הבוקר לחלק בבני ברק לחמים. "שוב פעם חושבים שאפשר לקנות את החרדים בשקל תשעים. מבזים אותו ואז עושים עליו סיבוב יח"צ כדי שישכח. הם ממשיכים כנראה "להתייעץ" עם "יועצים" שחושבים שקונים חרדים בזול.. 'חלקו להם לחם בחינם וכולם יסתערו ויאהבו אתכם'", אמר חרדי בקבוצת ווטסאפ.

"החלוקה של הלחמים הבוקר בבני ברק זה אותו דפוס התנהגות כמו השמאלן שזרק שטרות כסף על בחורי הישיבה בבית וגן לפני פסח", ציין חרדי נוסף באחת מקבוצות הווטסאפ.

הלחם שחילקה אנג'ל בבני ברק. צילום: דוד קשת

חרדי נוסף כתב בקבוצה בה נוכחים גם אנשי יח"צ שעובדים עם אנג'ל: "בפעם הבאה מציע לכם לגשת לאברך מן המניין בבני ברק או בנתיבות ולשאול אותו איך לדעתו תתבטא התנצלות אמיתית. האם בפרסום מודעות רחוב ופרסום על חלוקת לחם או אולי סבסוד והדפסת ספריו של ר' גרשון. אני די מנחש מה הוא יענה".

חרדי אחר סיכם: "אתם יכולים להמשיך בדרככם הזו בסוף החודש, המספרים לא ישקרו ויוכיחו האם הציבור נענה, סלח, הבין, או שלא. לתחושתי, עדיין לא".

בציבור החרדי דורשים ממאפיית אנג'ל לפטר לאלתר את יו"ר הדירקטוריון בר לב שהפך לסדין אדום עבור הציבור החרדי, ומי שמייצג יותר מכל את שנאת החרדים שעולה באחרונה ביתר שאת ברחוב הישראלי. אך באנג'ל כלל לא ממהרים לעשות את הצעד הזה.

עוד בנושא:

מאפיית אנג'ל ירידה במכירות חרם הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד