כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המפכ"ל זועם ולא מגבה

לחץ במשטרה: בכירים חוששים ומתייעצים עם עורכי דין

בכירים באגף החקירות התחילו להתכונן לוועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את פרשת הריגול אחר אזרחים, והחלו לבחון אפשרויות משפטיות ולנהל שיחות עם עורכי דין | בכיר במשטרה: תוקם ועדת חקירה כי הציבור לא מאמין לבדיקה של המשטרה

לחץ במשטרה: בכירים חוששים ומתייעצים עם עורכי דין
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

על רקע הדרישה הנרחבת להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת שימוש המשטרה בתוכנות ריגול באופן לא חוקי, ב'חדשות 13' פורסם כי בכירים באגף החקירות התחילו להתכונן לוועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את פרשת הריגול אחר אזרחים, והחלו לבחון אפשרויות משפטיות ולנהל שיחות עם עורכי דין.

בכיר במשטרה אמר ל'חדשות 13' כי המפכ"ל קובי שבתאי אינו מתכוון לגבות את בכירי אגף החקירות, זאת לנוכח הבדיקה הכושלת שעשו בשבוע שעבר, ש"גרמה להתבזות של המשטרה בתקשורת". הבכיר הוסיף כי יש משבר אמון חריף בין המפכ"ל לאגף החקירות, ולא מן הנמנע כי הוא ינקוט צעדים משפטיים בעניין.

מהבדיקה שנערכה עד כה עולה כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול נגד עד המדינה שלמה פילבר ולא נעשה שימוש באותם חומרים בתיקי נתניהו, כך טוען הכתב אביעד גליקמן. לדבריו המשטרה בדקה כרגע רק מידע חלקי ולכן העיכוב בבדיקה. עוד דווח כי נכון לעכשיו אין ממצאים לשימוש לא חוקי נגד מעורבים אחרים.

עוד בנושא:

הכתב משה נוסבאום ציטט ב'חדשות 12' בכיר במשטרה שהתייחס לסוגיית החקירה ואמר כי "למרות שלא הושגה עדיין שום ראיה שמצדיקה את הטענות שהועלו בתחקיר - תוקם ועדת חקירה, בעיקר כי הציבור כבר לא מאמין גם לבדיקה שנעשית עכשיו במשטרה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנט החליט להקים צוות בדיקה מיוחד לנושא בשיתוף השב"כ והמוסד. אברהם מפרסם כי למרות שישנו קונצנזוס סביב שולחן הממשלה בצורך להקים ועדת חקירה ממלכתית, שרים בכירים טוענים כי לא ניתן להקים ועדת חקירה ממלכתית עוד לפני שנעשתה בדיקה של הפרקליטות, אלא רק על סמך תחקיר עיתונאי - מוצק ככל שיהיה.

 

 

משטרת ישראל תוכנת ריגול פגסוס NSO קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד