י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עמודים סדוקים

לא קיבלו הוראה להתפנות: הדיירים חוששים מקריסת הבניין הצמוד

תושבי המגדל הצפוני בזירת האסון במיאמי, מתריעים כי הסדקים שניראו בעמודי הבניין שלהם, זהים לסדקים שהופיעו בבניין הסמוך שהתמוטט | ראש העיר ממליץ לדיירים לעזוב, אך הם לא קיבלו הוראה רשמית להתפנות

לא קיבלו הוראה להתפנות: הדיירים חוששים מקריסת הבניין הצמוד
זירת האסון צילום: Miami Beach Police

תושבים במגדל הצפוני שעדיין עומד ניצב בסמוך לזירת האסון במיאמי, מבועתים מחשש כי הבית שלהם עלול להתפורר בקרוב, מכיוון שהם מזהים נזקי בטון דומים בחניה שלהם, נזקים שככל הנראה גרמו לבניין הדרומי ליפול.

'מגדלי צ'אמפליין דרום' קרסו ביום חמישי בשעה 01:30, והרגו לפחות 11 דיירים. לפחות מאה חמישים עדיין נעדרים תחת ההריסות ולא ברור אם יחולצו ניצולים.

הבניין שעמד על תילו 40 שנה, אמור היה לעבור סדרת תיקונים וחיזוקים בעלות 15 מיליון דולר בהמשך השנה, אך הוא כאמור קרס. היום פורסם כי השכנים של הבניין הצפוני וגם המזרחי, לא פונו עדיין למרות ששכנים זיהו נזקים בחניה הדומים לסוג הבטון שהתפורר במגדל הדרומי.

הסדקים בעמודי החניון הצפוני. צילום מסך מתוך הדיילי מייל.

ראש הרובע סורפסייד, צ'רלס בורקט, לא הורה לאותם תושבים לעזוב את בתיהם, אך פרסם אזהרה חמורה. ואמר שהוא עצמו לא ירגיש בטוח לשהות אפילו לילה אחד בבניינים אלה.

עוד בנושא:

לתושבי המגדלים צ'אמפליין צפון ומזרח, הוצעה אפשרות לפינוי מרצון. הם יקבלו דיור זמני על ידי הרשויות עד שבדיקה מלאה תוודא שבתיהם בטוחים לחזור אליהם.

המגדל המזרחי, שנבנה בשנת 1994, שוכן במרחק קטן מאד ממגדלי צ'אמפליין דרום, והוא נמצא גם בסמוך למגדלי צ'אמפליין צפון. מגדלי הדרום והצפון נבנו שניהם בשנת 1981, כאשר שלושת הבניינים נבנו על ידי אותו יזם, בעיצוב דומה.

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד