י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המומחים דוחים את התיאוריה

שרת האנרגיה: "שינויי האקלים מילאו תפקיד בקריסת הדירות בפלורידה"

שרת האנרגיה של ארצות הברית, ג'ניפר גרנהולם, אמרה כי "יתכן ששינויי אקלים מילאו תפקיד בקריסה הקטלנית של מגדל הדירות בפלורידה", אך דבריה נדחו על ידי מומחים ומבקרים שטענו כי זה בלתי אפשרי

שרת האנרגיה: "שינויי האקלים מילאו תפקיד בקריסת הדירות בפלורידה"
פיקוד העורף באסון במיאמי צילום: דובר צה"ל

אסון קריסת הבניין במיאמי: במהלך ראיון שהעניקה שרת האנרגיה של ארה"ב, ג'ניפר גרנהולם לרשת CNN, היא נשאלה האם שינויי האקלים עשוי היו גורם לקריסה חלקית של מגדלי צ'אמפליין בסורפסייד, שם נעדרים 147 דיירים לאחר שנמצאו 16 גופות.

"ברור שאנחנו לא יודעים לגמרי, אבל אנחנו יודעים שהים עולה. אנו יודעים שהבניין קרוב לחופים, לא רק בפלורידה אלא בכל מקום". כך אמרה שרת האנרגיה גרנהולם. היא הוסיפה: "במישיגן, מאיפה שאני באה ראינו את אובדן החופים בגלל שהמים עולים, אז זו תופעה שתימשך", הוסיפה. "נצטרך לחכות כדי לראות מה יהיו המסקנות לגבי הבניין שקרס, אבל צריך התאמה לאקלים המשתנה, פירוש הדבר שיש לבנות קירות ים, צריך לבנות תשתיות", אמרה.

עוד בנושא:

מפלס הים עלה כ-20 סנטימטרים ברחבי העולם מאז שנת 1900, ובמיוחד במהלך 40 השנים שחלפו מאז הוקם המגדל. כך פרסם המרכז הבינלאומי לתכנון ועיצוב באוניברסיטת פלורידה. אך פרופסור שחוקר את החופים בדרום פלורידה אמר כי לא סביר ששינויי האקלים לבד עמד מאחורי הקריסה. סטיבן לירמן, פרופסור באוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה, אמר כי אין עדיין הוכחות לכך שהתופעה מילאה תפקיד בקריסה.

"אני בספק שזה היה גורם כאן, במקום זאת, חוסר חיזוק בבניית המבנה הנידון, או אולי נזקי מים שבסופו של דבר פגעו ביסודותיו, הם ככל הנראה אשמים", אמר לדרמן. "הדבר הגדול שהם סכנה כאן הם הוריקנים, שיטפונות, כל הנושאים האלה. אבל קריסת בניין, מעולם לא ראינו זאת בעבר, במיוחד בניין רב קומות" אמר.

בתקשורת האמריקאית נשמעו דברי ביקורת רבים על דברי שרת האנרגיה, "כן, תופעת אקלים עולמית השפיעה על בריכת שחייה וחניון יחיד אך לא השפיעה על המבנים הסמוכים", אמרו מספר אנשי תקשורת בלעג.

אסון מיאמי קריסת בניין אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד