ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שבוע לאסון מיאמי

משפחות הנעדרים סירבו לפגוש את ביידן: "תגידו לו שיעזוב מהר"

נשיא ארצות הברית פינה מהלו"ז העמוס והגיע לעמוד מקרוב אחר האסון שפקד את סורפסייד שבמיאמי, אך לא עשה רושם מיוחד על המשפחות שחרב עליהם עולמן. חלקן זעמו על עצם הגעתו שבשל סידורי האבטחה הופסקו פעולות החילוץ, אולם הסיבה להפסקה שבוע אחרי הקריסה שונה לגמרי

משפחות הנעדרים סירבו לפגוש את ביידן: "תגידו לו שיעזוב מהר"
ביידן בזירת האסון במיאמי צילום: באדיבות המצלם

אבי כהן, שאביו, בראד כהן, ודודו, גארי כהן, נעדרים באסון קריסת הבניין בסורפסייד, מיאמי, לא הסכימו להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך ביקורו בזירה אתמול (חמישי). כשנשאל אם יש לו מסר לנשיא ביידן, אמר: "אני לא מעוניין לדבר איתו".

כמה בני משפחה של הנעדרים, אמרו לרשת CNN, כי הם לא רוצים לדבר עם אף אחד, וגם לא להיפגש עם הנשיא שהטריח עצמו בגיל 78 לטוס לזירה כדי לעמוד מקרוב אחר ממדי האסון. בני המשפחות אמרו שהם "שבורים והרוסים מכדי להגיב".

סוראיה כהן שבעלה גארי נעדר, וכן גיסיה שתומכים בה מחוץ לזירה, סירבו להיפגש עם ביידן. יתירה מכך, היא אמרה כי היא לא מרוצה מכך שהנשיא הגיע לאזור, מכיוון שביקורו "עלול לעכב את מאמצי החילוץ" בגלל סידורי אבטחה, והוסיפה מסר לביידן, "תגידו לו לעזוב ומהר".

בתוך כך, פעולות החיפוש הופסקו אתמול באתר קריסת המגדל, לאחר ששלושה מכשירים שעוקבים אחר סדקים בבניין כבו. אלין קילשיימר, המהנדס המבני שנשכר על ידי העיר סורפסייד כדי לחקור את הקריסה, אמר ל-CNN כי יש חשיבות עליונה להגנה על צוותי חיפוש והצלה. "ברור שבמצב כזה, בהתחשב במצב הבניין שאני מכיר וראיתי, הבניין יכול לקרוס, לפעמים זה קורה". לדבריו, "כרגע, הגנה על המחלצים ועל כוחות הצלה, היא ממש חשובה, כי אתה צריך אותם שם כדי שתוכל להמשיך ולחפש אנשים, אז לא לוקחים סיכון ומפסיקים את העבודות בינתיים".

הרב שניאור אוירכמן, שליח חב"ד המקומי, בשיחה עם הנשיא ביידן.

תומאס פון אסן, לשעבר נציב הכיבוי של ניו יורק שהיה מעורב במשימת החילוץ וההצלה בפיגוע הטרור אסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001, אמר ל-CNN כי אתר קריסת הבניין בסורפסייד, פלורידה, מזכיר לו בעיות דומות בהן נתקל אז לפני שני עשורים.

במהלך מאמצי החילות וההצלה ב-11 בספטמבר 2001, אמר פון אסן כי היה עליהם לעצור זמנית את פעולות החילוץ עקב חשש לקריסת חלקים בבניין, שעלולים היו לסכן את המחלצים, לכן מאותה הסיבה נעצרה אתמול משימת החילוץ במגדלי צ'אמפליין דרום במיאמי.

עוד בנושא:

נציב הכבאות לשעבר הוסיף ואמר: "מומחים השתמשו בכל הטכנולוגיה הקיימות כדי לזהות תנועה במבנה". ואתמול בשעות הבוקר נדמו שלושה מכשירים שעוקבים אחר סדקים במבנה וגרמו להפסקת הפעולה מחשש לחיי המחלצים. אולם כעבור 15 שעות שבו הצוותים לפעולה.

שבוע לאחר האסון, חולצו עד כה 18 גופות, בהם של בני 4 ו-10 ובינתיים תחת ההריסות קבורים עוד 147 נעדרים שניתן לשער כי הם כבר אינם בין החיים. 

אסון מיאמי ג'ו ביידן קריסת בניין משפחות שכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד